Hoppa över navigation

Jaha, nu har det gått lååång tid sedan sist. Igen. Man skulle kunna tro att jag är bipolär nästan 😛 Nu har jag i alla fall skrivit kandidatuppsats, och blivit permanent ägare till jourisarna. Prosit finns tyvärr inte mer, en tumör i örat gjorde att han fick komma till de gröna ängarna strax efter jul.

Nu har vi en ny kurs på gång, Klinisk anatomi, konsultationskunskap och näringslära. Känner mig peppad, eller hade gjort det, om jag inte hade varit så trött 😛 Men det blir nog en väldigt rolig kurs!

I övrigt har jag klickertränat kissarna idag. I vanliga fall är Bastian snabbast i huvudet, medan Arty struttar runt och undrar varför man måste bemöda sig med tricks för att få godis. Idag var det tvärtom. Arty visade plötsligt att han kanske fattat lite av det jag försökt pränta in i hans luddiga hjärna. Vi tränar sitt, och idag kunde jag på slutet börja lägga till kommando. Han är nog inte så dum som han framstår ibland, lilla naiva kissen ❤

Bastian å sin sida var kanske lite väl högmotiverad på godiset efter att ha fått vänta på sin tur (jag stänger in mig på toaletten med den som ska träna). Han hög mest som en piraja efter godiset, och klöste min hand. Jag noterade att det börjar bli dags att klippa klorna… Mot slutet satte han sig i alla fall lite grann, efter en del funderande. Jag har tidigare börjat lägga till kommando för honom, men idag fick det bli ett steg tillbaka och inga kommandon. Tilläggas bör väl att vi inte har tränat på ett bra tag, då jag har haft kandidatredovisning och varit hemma på ön över påsk (och glömde klickern i Uppsala!). Så lite ursäktade får de väl vara, de små 🙂

Lämna en kommentar